Commissies

Passing shot heeft vele commissies die de vereniging helpen bij het organiseren van leuke, sportieve en leerzame evenementen. De commissies zijn de fundering van de vereniging, waar actieve leden door middel van een commissie de vereniging helpen activiteiten neer te zetten en de vereniging draaiende te houden. Opgeven voor de commissies kan op 2 momenten in het jaar voor een selectie van de commissies. Dit staat per commissie vermeld. 

De commissies zijn goed te combineren met het dagelijks leven en studie, iedereen kan zich opgeven voor elke commissie! Opgeven kan via de button hieronder, onderaan deze pagina, of via een mail naar bestuur@passingshot.nl

De activiteitencommissie is gedurende het jaar verantwoordelijk voor alle interne PS-activiteiten, waaronder het Christmas Running Dinner, het Datediner, de Rottedamse Rally en de Nieuwjaarsbowrol. Dit betekent dus ook dat je het hele jaar actief met Passing Shot bezig bent en veel aanwezig zult zijn. Samen met de Commissaris Intern denk je na over de invulling van bestaande activiteiten en zal je gedurende het jaar nieuwe activiteiten bedenken, vormgeven en introduceren. De activiteitencommissie is een van de meest intensieve commissies binnen Passing Shot. Houdt er dus rekening mee dat de AC gemiddeld één keer in de week vergaderd en dat er van je verwacht wordt dat je bij zo veel mogelijk borrels en andere activiteiten aanwezig kunt zijn.

Dus wil je graag de interne activiteiten van de vereniging helpen en ben je creatief, sociaal en enthousiast om je veel in te zetten voor de vereniging? Meld je dan aan via de button onderaan deze pagina, of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

Activiteiten Commissie (AC)

Eerstejaars Commissie

Deze commissie zal de organisatie van alle eerstejaarsactiviteiten op zich gaan nemen en proberen zoveel mogelijk nieuwe leden enthousiast te maken (en te houden!) voor de vereniging. De commissie bestaat uit zowel nieuwe als oud-leden van de vereniging. Aangezien dit is een halfjaarlijkse commissie is (start september, eindigt eind februari) is dit een mooie gelegenheid om met de opgedane ervaring door te stromen naar een andere commissie of je aan te melden voor de commissies die in de tweede helft van het jaar gechargeerd worden.

Ben je niet alleen sociaal sterk, maar ontmoet je ook graag nieuwe mensen? Meld je dan aan voor de eerstejaarscommissie! Aanmelden kan via de button onderaan deze pagina of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

Aankomend jaar zal de zesde editie van de Passing Shot almanak uitkomen! Dit jaarboek zal vol komen te staan met de sappigste verhalen, laatste regelacties en natuurlijk beschrijvingen van alle activiteiten gedurende het verenigingsjaar. Ieder commissielid is verantwoordelijk voor het aanleveren van een aantal stukjes, maar door wie de spannende verhalen worden geschreven is aan jou! En als je liever voor een ‘vlot’ design zorgt is deze commissie ook voor jou geschikt! Om te zorgen dat er aan het einde van het jaar een prachtig exemplaar uitgedeeld kan worden, wordt er maandelijks vergaderd.

Ben jij creatief en wil je meehelpen aan het in elkaar zetten van de almanak waar heel het Passing Shot jaar in terug te lezen is? Of meehelpen aan de vormgeving van een boek dat nog jaren in de kast staat van menig PS’er? Meld je dan nu aan voor Almanakcommissie via de button onderaan deze pagina of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

Almanak Commissie

On-Tour Commissie

Deze commissie is verantwoordelijk voor het ABN Amro-toernooi, de Roland Garros reis, de Davis Cup en de promotie voor studententennistoernooien bij zusterverenigingen. Kortom, alles waarbij Passing Shot On Tour is! Vind jij het leuk om naast het feesten met PS’ers ook de nodige feestjes met andere verenigingen mee te maken, en/of weet je toernooien waarvan jij vindt dat Passing Shot zeker vertegenwoordigd moet zijn? Meld je dan aan voor deze commissie! Het voordeel van deze commissie is dat je veel contacten maakt, zowel binnen als buiten de vereniging. De commissie vergadert één keer in de paar weken en heeft een piekmoment van belasting rond de organisatie van het ABN Amro-toernooi in februari. Ook zal er van je verwacht worden dat je de tweede helft van het studiejaar een aantal weekenden beschikbaar bent voor externe toernooien.

Lijkt je dit wat en ben je sociaal aangelegd? Je kan je vanaf nu weer aanmelden via de button onderaan deze pagina of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

De feest commissie is terug van weggeweest! Dit jaar organiseert de commissie het datediner in november en het open feest van het ABN AMRO toernooi in februari. De vergaderingen zijn eens in de paar weken, met piekmomenten rond de evenementen. Deze commissie duurt een half jaar en is een mooie manier om ervaring op te doen voor commissies in het tweede halfjaar.

Dus ben je goed in feestjes bouwen, maar ook in ze organiseren? Dan is dit de commissie voor jou! Aanmelden kan onderaan de pagina, of via voorzitter@passingshot.nl

FeestCommissie (FeCo)

BRAK-Commissie (BRAKco)

Deze spannende commissie in verantwoordelijk voor het organiseren van hèt externe toernooi van Passing Shot genaamd BRAK. Dit 3 daagse toernooi zal plaatsvinden van 26 tot en met 28 maart en dient als verbroederingsmoment tussen niet alleen onze Passing Shot’ers, maar ook tussen ons en onze zusterverenigingen verspreid door heel Nederland. Als commissielid organiseer je het toernooi, alle activiteiten, de feesten en andere bijbehorende dingen. Ook in deze commissie doe je veel organisatievaardigheden op en leer je omgaan met een groot budget. Naarmate het toernooi nadert, zal de werklast en de hoeveelheid vergaderingen toenemen (van maandelijks naar wekelijks).


Aanmelden voor deze commissie kan via de link onderaan deze pagina, of door een mailtje te sturen naar voorzitter@passingshot.nl

Deze commissie zal zich bezighouden met verschillende zaken, waaronder het op een creatieve manier op de kaart zetten van Passing Shot. Zo zijn er de afgelopen jaren verschillende sponsoren gevonden door middel van het creatief gebruiken van onze verschillende promotie kanalen, zoals: shirts, posters, weekmail, website, etc. Dit jaar willen we gaan kijken of we ons bereik nog verder kunnen exploiteren door slim gebruik te maken van de huidige kanalen en eventueel nieuwe te vinden of creëren.


Kan jij out-of-the-box denken en wil je samen op zoek naar sponsors en de vereniging versterken? Solliciteer dan voor de acquisitie commissie, dit kan weer vanaf volgend collegejaar via de button onderaan deze pagina of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

Acquisitie Commissie

Familietoernooi Commissie

Ieder jaar is het weer een groot succes: het familietoernooi. De uitgelezen kans om je hele familie kennis te laten maken met (de families van) je Passing Shotvrienden om vervolgens de strijd aan te gaan op de baan. Welke familie beschikt eigenlijk over het meeste tennistalent, welke familie geeft nooit op en welke familie heeft meer inzet naast dan op de baan? Je gaat er allemaal achter komen als je deze gezellige onderlinge strijd organiseert. De commissie is onder andere verantwoordelijk voor de teams, de invulling van de dag, het thema, de aankleding en uiteraard de BBQ. Als commissielid zal je vooral nodig zijn in aanloop naar het familietoernooi toe, maar zorg natuurlijk ook dat er een groot kruis in je eigen en in de familie agenda staat op deze dag!

In verband met een gelijkwaardig Lustrum evenement is opgeven voor deze commissie dit jaar niet mogelijk! Volgend jaar gaat deze commissie weer verder!

The international committee is a committee especially for our international members. This committee will focus on organizing events especially for our non-dutch speaking members like a pub-crawl, internacho tournament and more!

Are you creative and do you want to help organizing events? Apply now via the button on the bottom of this page, or by sending an e-mail to voorzitter@passingshot.nl

International Committee

Website Commissie

Krijg je jeukende handen als je deze site ziet? Dan is deze commissie heel geschikt voor jou!

In deze tijd van technologische ontwikkeling is het hebben van een website een must. Nadat vorig jaar de website van Passing Shot weer online is gekomen, is het dit jaar tijd om de website verder te ontwikkelen en om meer informatie op de site te krijgen voor aankomend leden, geïnteresseerden en bestaande, actieve en oude leden. Deze commissie gaat zorgen dat de website aan het einde van het jaar er helemaal gelikt en strak uitziet. Doel is om de website maandelijks te updaten met het laatste nieuws, de maandagenda en verbeteringen.

Ben jij de website-tovenaar die wij zoeken of heb jij grootse plannen of ideeën over hoe de site er het mooist en efficiënt uitkomt, aanmelden voor de websitecommissie kan weer vanaf volgend collegejaar. Dit kan via de button onderaan deze pagina of met een mail naar voorzitter@passingshot.nl

De Eurekaweek is een van de belangrijkste commissies van het tweede halfjaar. Deze commissie zorgt ervoor dat Passing Shot ook volgend jaar weer een grote nieuwe lichting leden heeft. Je zult ruim van te voren met de commissie en op de achtergrond met het bestuur nadenken over alle mogelijkheden om met PS zoveel mogelijk zichtbaar te zijn deze week. Samenwerking met de Eurekaweekcommissie van de universiteit en bijvoorbeeld Erasmus Sport horen hier ook bij. In het voortraject zal je vergaderen, draaiboeken maken en een enthousiast promoteam samenstellen. Korter op de Eurekaweek en natuurlijk tijdens de week zelf zal je er intensief mee bezig en aanwezig zijn!

Lijkt dit je wat? Meld je dan t/m 26 januari 2020 aan via de button onderaan deze pagina, of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

Eurekaweek Commissie

Competitie Commissie

De periode rondom de voorjaarscompetitie is één van de belangrijkste en leukste perioden binnen Passing Shot. Zeven weken lang wordt er vol fanatisme en passie door de teams gestreden tegen andere clubs, maar ook tegen andere teams binnen Passing Shot. Na het dagprogramma staat er op zondagavond namelijk ook altijd nog de teamstrijd op het programma. De competitiecommissie zorgt ervoor dat de competitie één groot feest wordt. Alle activiteiten die buiten de baan plaatsvinden worden door deze commissie georganiseerd.

Ben jij wel in voor een feestje? Meld je dan t/m 26 januari 2020 aan via de button onderaan deze pagina, of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

De naam zegt het eigenlijk al, want deze commissie verzorgd de jaarlijkse wintersportreis van Passing Shot. Dit is een hele toegankelijke, gezellige week vol (apres)skiën, snowboarden, gezelligheid en kroegentochten. De commissie heeft contact met de reisorganisatie, bedenkt het programma, zorgt voor de promotie en begeleid tijdens de week zelf de groep en helpt iedereen waar nodig. Werkdruk voor deze commissie is in het begin weinig (zo’n 1x per maand vergaderen), maar naar mate de WiSpo nadert, zal de druk toenemen. Tijdens de week zelf is de commissie op zn hoogtepunt en zal het volledig betrokken zijn bij de reis.

Kan jij niet wachten om de volgende wintersport te organiseren en te begeleiden? Trek jij graag de bergen of de skihut in? Wil jij speuren naar de beste locaties en deals regelen? Wil jij je wagen om net zo’n geweldige editie neer te zetten als de komende en de voorgaande edities? Meld je dan in het voor 26 januari 2020 aan voor de WiSpo 2020/2021 via de button onderaan deze pagina, of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

Wintersport (WiSpo) Commissie

Clubkampioenschappen Commissie

Volgend jaar rond juli zullen de clubkampioenschappen weer plaatsvinden. De clubkampioenschappen zijn veel meer dan de strijd om wie de beste tennisser van Passing Shot is, maar juist 1 groot feest van een aantal dagen! Taken binnen de commissie zullen bijvoorbeeld zijn: promotie, wedstrijdplanning en verdere invulling van de toernooidagen. Dit is een erg leuke en leerzame commissie voor nieuwe leden.
Werkdruk valt op het begin mee, maar zal naar mate het toernooi in zicht komt toenemen!


Wil jij ook hèt interne toernooi van Passing Shot organiseren? Meld je dan in het voor 26 januari 2020 aan via de button onderaan deze pagina, of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

De technische commissie staat onder leiding van de technisch commissaris en bestaat doorgaans uit een aantal tennistrainers, enthousiaste tennissers en de competitieleiders. De technische commissie heeft een ondersteunende rol in het maken van trainingsprogramma’s en –indelingen. De competitieleiders zijn hoofdzakelijk samen aangesteld om de gang van zaken rondom de voorjaars- en najaarscompetitie te overzien, maar dit kan geschieden in samenwerking met de technische commissie. Daarnaast houdt de technische commissie zich als geheel bezig met zaken als selectietrainingen, open toernooi-programma’s en prestatiesport.


Kan jij jezelf hierin vinden? Meld je dan in het voor 26 januari 2020 aan voor de Technische commissie via de button onderaan deze pagina, of via een mail naar voorzitter@passingshot.nl

Technische Commissie

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!
Nieuw! Zet je meldingen aan om updates te ontvangen!    Ok No thanks